9 rzeczy, których Google powinno nauczyć się z wystąpień Apple’a

Lubię Google’a i ich produkty prawie tak samo jak Apple’a, ale przygotowując tak ważną imprezę jak Keynote na I/O 2014, prezentujący powinni czerpać z najlepszych wzorców bez obawy o patenty.

Google I/O 2014 Keynote

Siri: Jak długo powinno trwać Keynote?

Każdy, kto oglądał w środę prawie trzygodzinne Keynote Google I/O 2014 na żywo zna odpowiedź. Prawidłowa odpowiedzieć na to pytanie brzmi: 90 minut lub mniej.

Oczywiście, wydarzenie było skierowane do programistów, ale tak głośne i wielkie wydarzenia może zostać wykorzystane na wiele sposobów, Google powinno dostosować przemówienia także dla fanów nowych technologii, potencjalnych klientów – szczególnie na wystąpieniu otwierającym wydarzenie. Jest to świetna okazja na zwrócenie uwagi, promocję, darmową reklamę (nie wiem, czy Google jej potrzebuje, ale na pewno tak drobne kwestie budują wizerunek i postrzeganie marki, przez ludzi, którzy ją tworzą).

Apple, które ustanowiło dużą poprzeczkę dla Keynote za czasów Steve’a Jobsa, miało mały problem po jego śmierci, aby dorównać poziomowi, który ustanowił Jobs. Ale tegoroczne Worldwide Developers Conference (WWDC 2014) było już całkiem dobre i można powiedzieć, że Apple zaliczyło powrót do formy (zobacz: Keynote WWDC 2014 – w 90 sekund).

Całe Keynote Google I/O 2014 możecie obejrzeć tutaj.

Oto kilka porad dla Google’a, na następną już konferencję I/O

1. Mów krócej: przemawianie dłużej niż dwie godziny, staje się męczące, a tak właśnie było na Google I/O 2014. Następnym razem Google powinno ustawić timer. Może nawet wykorzystać Google Now, aby przypomnieć o końcu prezentacji.

2. Zaskocz: większość nowości Google’a, takich jak Google Fit, nowa wersja Androida znany jako Android L, wyciekły już przed prezentacją. W przeciwieństwie do Apple’a, które zaprezentowało nowy język programowania o nazwie Swift i narzędzie do tworzenia gier o nazwie Metal, które pozytywnie zamieszały w głowach programistom na WWDC.

3. Nazwij produkty: największym zaskoczeniem (sic!) tego dnia było to, że Google nie podało słodkiej nazwy dla kolejnej wersji Androida L. Nadchodzący następca KitKata, był nazywany po prostu „L”. Może to właśnie jest pełna nazwa? hmm, na pewno mniej chwytliwa niż „Lollipop” czy „Lemon Drop”. Android Expansion Pack, ma poprawić grafikę w grach, Metal Apple’a brzmi dużo lepiej. Nie mam pojęcia, czyje rozwiązanie będzie lepsze dla gier, ale mogę stanowczo powiedzieć, które zostanie zapamiętane.

4. Znajdź swojego Steve’a Jobsa: Tim Cook nie jest Steve’em Jobsem, więc Apple znalazło odpowiedniego następcę na twarz firmy. Craig Federighi pojawił się jako nowy superprezenter firmy na tegorocznym WWDC. Sundar Pichai może być „najpotężniejszym człowiekiem mobile’a”, ale nie jest Federighim.

5. Wyglądaj na drużynę, ubieraj się jak zespół: pomimo, że nerdowie nie muszą mieć poczucia mody, zespół Apple’a postarał się, aby zachować wygląd ludzi pracujących w IT nad nowymi technologiami. Googlersi trochę nie dobrali stroju i zarostu, przez co wiarygodność mniejsza, ale przecież nie to jest najważniejsze…

Google I/O 2014 screen

6. Napisz kilka dobrych dowcipów: kilka dobranych dowcipów i ripost powiedzianych w odpowiednim momencie na scenie jest w dobrym tonie. Dowcipy kierownictwa Google’a były płaskie w tym roku. Na WWDC, szefowie firmy Apple sprawili, że ludzie nie musieli wymuszać uśmiechu. Można argumentować, że rozrywka nie jest najważniejszym punktem technicznych konferencji, ale każdy wie, że dobry żarcik prezentera jest kluczowym narzędziem do zachowania zaangażowania publiczności i to bez względu na poruszany temat.

7. Nie zanudzać kwestiami dotyczącymi biznesu: przedsiębiorstwa oznaczają wielki biznes. Ale niekończące opowieści o swoich inicjatywach korporacyjnych, mogą uśpić nawet najbardziej czujnych dziennikarzy. Apple na WWDC w skrócie i mądrze zaprezentowało aktualizacje dotyczące biznesu firmy. I publiczność i inwestorzy byli zadowoleni.

8. Nie pomijać istotnych i ciekawych rzeczy: Google Fit – otwarta platforma zdrowotna i fitnes wyprodukowana dla urządzeń do noszenia będzie konkurować z podobnym produktem Apple’a o nazwie HealthKit. Ten produkt powinien być bardziej rozwinięty na prezentacji, ale zostawiono na nudnawy koniec prezentacji.

9. Zaproś fanów:  Apple bardzo selektywnie zaprasza uczestników i partnerów na swoje prezentacje. Większość ofert partnerskich Google’a nie zostało przyjętych na tegorocznym I/O. Brak entuzjazmu spowodowany ewentualną drzemką deweloperów nie generowało na I/O swego rodzaj pozytywnej energii, która uwodzi użytkowników i przyszłych partnerów.

Zobaczcie obie prezentacje i porównajcie sami.

źródło: Cult of Mac, Copy this please: 9 things Apple can teach Google about keynotes