TOP 100 najcenniejszych marek na świecie w 2014 roku

Google wyprzedza Apple w najnowszym badaniu BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2014, czyli 100 najcenniejszych marek na świecie w 2014 roku.

BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2014

Tegoroczny 9. już ranking 100 najcenniejszych marek na świecie w 2014 roku – BrandZ™ od Millward Brown, wskazuje Apple w tym roku jako drugą najcenniejszą marką zaraz po Google. Obie firmy wymieniły się miejscami w porównaniu do zeszłorocznego badanie, w którym Apple było na pierwszym miejscu.

Łączna wartość najważniejszych marek na świecie wzrosła o 12 proc., do 2,9 bilionów dolarów. Oznacza to poprawę o 7 proc. w stosunku do roku poprzedniego. BrandZ™ ugruntował się jako bezcenne źródło, pomagające przedsiębiorstwom zrozumieć, jak ich kondycja finansowa jest nierozerwalnie powiązana z budowaniem marki. Po kilku ciężkich latach, najsilniejsze marki na świecie doznały globalnego ożywienia.

Dane do badania pochodzą ze 150 000 wywiadów z konsumentami z całego świata. Wydanie z 2014 roku  pokazuje, że łączna wartość BrandZ ™ Global TOP 100, w ciągu ośmiu lat, prawie się podwoiła. Top 100 potwierdza również, że bardziej korzystne warunki ekonomiczne poprawiły wyceny niektórych tradycyjnych zachodnich marek. Nie dziwi również fakt, że marki technologiczne dominują i zajmują najwyższe pozycje. Wśród 100 najcenniejszych marek na świecie w 2014 roku mamy nowego lidera. Jest nim Google, który po trzech latach dominacji Apple’a, zajął pierwsze miejsce w tegorocznej klasyfikacji.


W badaniu, wartość marki Google obliczono na 158 843 000 dolarów, podczas gdy Apple wyniosła tylko 147 880 000 dolarów – o 20 proc. mniej niż w zeszłym roku.

Pierwsza 10 najcenniejszych marek na świecie w 2014 roku

  1. Google – 158 843 000 dolarów
  2. Apple – 147 880 000 dolarów
  3. IBM – 107 541 000 dolarów
  4. Microsoft – 90 185 000 dolarów
  5. McDonalds – 85 706 000 dolarów
  6. Coca-Cola – 80 683  000 dolarów
  7. VISA – 79 197 000 dolarów
  8. at&t – 77 883 000 dolarów
  9. Marlboro – 67 341 000 dolarów
  10. amazon.com – 64 255 000 dolarów

Zobacz TOP 25 najbardziej wartościowych marek na świecie w 2014 roku

TOP 25 najcenniejszych marek na świecie w 2014 roku

Oczywiście, to badanie nie wskazuje, która spółka jest najdroższa. Millward Brown wykorzystało kombinację informacji, w tym przewidywana sprzedaż i liczba klientów, aby określić, ile warta jest marka. Cały proces określania wartość marki jest szczegółowo wyjaśniony na stronie Millward Brown .

Zasadniczo informacje z badań klientów używane są do określenia „udziału marki” dla każdej firmy. Liczba ta odnosi się do tego, jak bardzo lojalni są klienci wobec firmy i innych podobnych czynników. Ten „udział marki” jest następnie mnożony przez niektóre dane finansowe i uzyskuje się „wartość marki”. Uzyskany wynik oznacza ile ogólnej wartości firmy pochodzi od jego marki. Jeśli brzmi to nienaukowo, to prawdopodobnie dlatego, że tak jest. Mimo to, jest to interesujące zestawienie przedstawiające kolejny ranking firm.

Infografika z raportu BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2014, czyli 100 najcenniejszych marek na świecie w 2014 roku.

kliknij, na obrazek, aby powiększyć infografikę

100 najcenniejszych marek na świecie w 2014 roku - infografika

Zobaczcie także film odliczający 100 najcenniejszych marek na świecie w 2014 roku od pozycji 100 do 1.

BrandZ 2014 Countdown

Pełny raport 100 najcenniejszych marek na świecie w 2014 rok pobierzecie pod tym linkiem.

Badanie posiada również bezpłatną dedykowaną aplikację mobilną na iPhone’a i iPada, którą możecie pobrać tutaj.

Aplikacja mobilna BrandZ TOP 100

Oficjalna strona badania: brandz100.com

źródło: BrandZ™, Millward Brown, 9TO5Mac

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj