Program wymiany przycisków usypiania/budzenia w iPhone’ach 5

Apple uruchomiło bezpłatny program wymiany uszkodzonych przycisków usypiania/budzenia (On/Off Sleep/Wake) w niektórych modelach smartfonów iPhone 5.

Program wymiany przycisków w iPhone'ach 5

Jeśli posiadasz iPhone’a 5, kupionego przed marcem 2013 roku i Twój przycisk usypiania/budzenia działa nieprawidłowo (działa z przerwami) lub przestał działać, Apple bezpłatnie naprawi Twój problem. Zobacz, jakie warunki należy spełnić, aby bezpłatnie skorzystać z programu wymiany przycisku usypiania/budzenia.

Jeśli nie doświadczasz problemów z przyciskiem w modelu zakupionym przed wskazaną datą, nie musisz wykonywać żadnych czynności. Poniżej instrukcja, jak sprawdzić, czy Twój model należy do „niewielkiego procenta” urządzeń, które mogą być dotknięte problemem i kwalifikują się do programu wymiany Apple’a. W Polsce program wymiany ruszy 2 maja, ale już teraz możecie sprawdzić, czy Wasz iPhone jest objęty bezpłatnym programem.

Co należy zrobić, aby skorzystać z programu wymiany, jeśli Twój przycisk działa nieprawidłowo?

  1. Wejdź na specjalną stronę programu iPhone 5 Sleep/Wake Button Replacement Program – Apple Support.
  2. Wybierz swój kraj.
  3. Wpisz numer seryjny iPhone’a 5 w polu tekstowym na stronie (numer seryjny znajdziesz wybierając: Ustawienia > Ogólne > To urządzenie) i kliknij przycisk Submit. Zobacz jak znaleźć numer seryjny, IMEI, MEID, CDN i numer iCCID.
  4. Jeśli Twój iPhone jest objęty programem można go zanieść do firmowego sklepu Apple’a (w Polsce nie ma takiego sklepu) lub odesłać do autoryzowanego serwisu. W niektórych Apple Store’ach mają być dostępne zastępcze iPhone’y o pojemności 16 GB, które będą wypożyczane do momentu powrotu Waszego urządzenia z serwisu. Wymiana ma zająć od 4 do 6 dni od momentu otrzymania urządzenia przez serwis.
  5. Telefon nie może być uszkodzony, w przeciwnym razie może być naliczona opłata za naprawę, która uniemożliwia wymianę przycisku.
  6. Wymiany można dokonać w ciągu 2 lat od momentu zakupu iPhone’a 5, czyli jeśli kupiliście iPhone’a 5 zaraz po premierze, macie jeszcze ok. 5 miesięcy, aby skorzystać z programu.

Jeśli już zapłaciliście za pozagwarancyjną naprawę problemu, Apple oferuje zwrot pieniędzy za naprawę i w tym celu są proszeni o kontakt z Apple’em w celu otrzymania zwrotu pieniędzy. Jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości, warto skontaktować się z Centrum Wsparcia Apple’a – bardzo mili i skuteczni konsultanci na pewno szybko Ci pomogą. jest to jedno z nielicznych centrów obsługi klienta, która działa tak sprawnie.


Czy w Polsce proces wymiany będzie wyglądał podobnie? Zobaczymy 2 maja 2014 r.

Co należy zrobić przed oddaniem iPhone’a do serwisu?

  1. Wykonaj kopię zapasową danych w programie iTunes lub usłudze iCloud.
  2. Wyłączy usługę Znajdź iPhone (Find my iPhone).
  3. Usuń wszystkie dane wybierając (Wyzeruj iPhone’a) Ustawienia -> Ogólne -> Wyzeruj -> Wymaż zawartość i ustawienia.
  4. Zdejmij wszystkie dodatkowe obudowy, etui i pokrowce.
  5. Jeśli Twój iPhone działa na iOS-ie 6, musi być wcześniej zaktualizowany do najnowszej wersji systemu iOS 7.

Tego typu programy wymiany były organizowane przez Apple’a już wielokrotnie, co jest praktyką godną naśladowania przez innych producentów.

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj