Apple uruchomiło bezpłatny program wymiany uszkodzonych przycisków usypiania/budzenia (On/Off Sleep/Wake) w niektórych modelach smartfonów iPhone 5.
Jeśli posiadasz iPhone’a 5, kupionego przed marcem 2013 roku i Twój przycisk usypiania/budzenia działa nieprawidłowo (działa z przerwami) lub przestał działać, Apple bezpłatnie naprawi Twój problem. Zobacz, jakie warunki należy spełnić, aby bezpłatnie skorzystać z programu wymiany przycisku usypiania/budzenia.
Jeśli nie doświadczasz problemów z przyciskiem w modelu zakupionym przed wskazaną datą, nie musisz wykonywać żadnych czynności. Poniżej instrukcja, jak sprawdzić, czy Twój model należy do „niewielkiego procenta” urządzeń, które mogą być dotknięte problemem i kwalifikują się do programu wymiany Apple’a. W Polsce program wymiany ruszy 2 maja, ale już teraz możecie sprawdzić, czy Wasz iPhone jest objęty bezpłatnym programem.
Co należy zrobić, aby skorzystać z programu wymiany, jeśli Twój przycisk działa nieprawidłowo?
- Wejdź na specjalną stronę programu iPhone 5 Sleep/Wake Button Replacement Program – Apple Support.
- Wybierz swój kraj.
- Wpisz numer seryjny iPhone’a 5 w polu tekstowym na stronie (numer seryjny znajdziesz wybierając: Ustawienia > Ogólne > To urządzenie) i kliknij przycisk Submit. Zobacz jak znaleźć numer seryjny, IMEI, MEID, CDN i numer iCCID.
- Jeśli Twój iPhone jest objęty programem można go zanieść do firmowego sklepu Apple’a (w Polsce nie ma takiego sklepu) lub odesłać do autoryzowanego serwisu. W niektórych Apple Store’ach mają być dostępne zastępcze iPhone’y o pojemności 16 GB, które będą wypożyczane do momentu powrotu Waszego urządzenia z serwisu. Wymiana ma zająć od 4 do 6 dni od momentu otrzymania urządzenia przez serwis.
- Telefon nie może być uszkodzony, w przeciwnym razie może być naliczona opłata za naprawę, która uniemożliwia wymianę przycisku.
- Wymiany można dokonać w ciągu 2 lat od momentu zakupu iPhone’a 5, czyli jeśli kupiliście iPhone’a 5 zaraz po premierze, macie jeszcze ok. 5 miesięcy, aby skorzystać z programu.
Jeśli już zapłaciliście za pozagwarancyjną naprawę problemu, Apple oferuje zwrot pieniędzy za naprawę i w tym celu są proszeni o kontakt z Apple’em w celu otrzymania zwrotu pieniędzy. Jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości, warto skontaktować się z Centrum Wsparcia Apple’a – bardzo mili i skuteczni konsultanci na pewno szybko Ci pomogą. jest to jedno z nielicznych centrów obsługi klienta, która działa tak sprawnie.
Czy w Polsce proces wymiany będzie wyglądał podobnie? Zobaczymy 2 maja 2014 r.
Co należy zrobić przed oddaniem iPhone’a do serwisu?
- Wykonaj kopię zapasową danych w programie iTunes lub usłudze iCloud.
- Wyłączy usługę Znajdź iPhone (Find my iPhone).
- Usuń wszystkie dane wybierając (Wyzeruj iPhone’a) Ustawienia -> Ogólne -> Wyzeruj -> Wymaż zawartość i ustawienia.
- Zdejmij wszystkie dodatkowe obudowy, etui i pokrowce.
- Jeśli Twój iPhone działa na iOS-ie 6, musi być wcześniej zaktualizowany do najnowszej wersji systemu iOS 7.
Tego typu programy wymiany były organizowane przez Apple’a już wielokrotnie, co jest praktyką godną naśladowania przez innych producentów.