iPhone najpopularniejszy wśród nastolatków w USA

Popularność iPhone’a rośnie wśród amerykańskich nastolatków, natomiast słabnie zainteresowanie iPadem.

piper Jaffray - badanie wśród amerykańskich nastolatków

Firmy Piper Jaffray, opublikowała swoje najnowsze półroczne badania na temat preferencji dotyczących telefonu wśród amerykańskich nastolatków. Przepytano 7 500 nastolatków, których średni wiek wyniósł 16,4 lat.  Aż 61 proc. nastolatków posiada iPhone’a, w porównaniu do 55 proc. z sondażu przeprowadzonego w październiku 2013 r., oraz 40 proc. na jesieni 2012 roku . Natomiast 67 proc. nastolatków deklaruje, że ich następnym telefonem będzie iPhone. Jeśli chodzi o tablety, posiada go aż 60 proc. nastoletnich Amerykanów, z czego ponad połowa jest właścicielem iPada (55% pełnej wielkości). 18 proc. nastolatków, którzy nie posiadają tabletu zamierza kupić w ciągu najbliższych miesięcy, i znowu ponad połowa 66 proc. planuje zakup iPada.

Pełny raport Taking Stock With Teens – A Collaborative Consumer Insights Project, Wiosna 2014 znajdziecie tutaj [PDF, 1,2 MB].

Wiosenne badanie obejmowało również potencjalne zainteresowanie inteligentnym zegarkiem od Apple’a, o którym głośno jest od jakiegoś czasu. Spodziewamy się, że iWatch zostanie wydany w tym roku. Spośród 7 500 ankietowanych nastolatków, 6 proc. posiada inteligentny zegarek, a 17 proc. nastolatków kupiłoby iWatcha, jeśli Apple sprzedawałoby go za 350 dolarów lub mniej.

PiperJaffray - ankieta Apple Takeaways

Z badania wynika, że 17% nastolatków byłaby zainteresowana zakupem zegarka  iWatch, co świadczy o pragnieniu konsumentów na nowe produkty zapowiadane przez Apple.

W przeszłości Samsung próbował pozycjonować swoje telefony Galaxy jako najlepszy wybór dla nastolatków poprzez pokazanie iPhone’a jako „nudnego” telefonu, ale taktyka marketingowa wydaje się być w dużej mierze nieskuteczna dla tego segmentu, gdzie rośnie zainteresowanie produktami firmy Apple. Pomimo popularności iPhone’a, iPad stał się nieco mniej popularne wśród nastolatków, ze względu na tańsze odpowiedniki konkurencji od  Google’a i Amazona (Kindle). Tablety z Androidem notują stały wzrost wśród nastolatków, nawet po wprowadzeniu tańszego iPada mini oraz cieńszego i lżejszego iPada Air.

źródło: MacRumors, Piper Jaffray