Użytkownicy Andoida i iOS-a najczęściej grają

Flurry: użytkownicy Andoida i iOS-a spędzają 32% czasu ze smartfonem lub tabletem grając w gry, 17% na Facebooku, a 14% w przeglądarce.

Użytkownicy urządzeń z Androidem i iOS-em z USA poświęcają średnio 2 godziny i 42 minut każdego dnia na korzystanie z aplikacji na smartfony i tablety (zaledwie cztery minuty więcej w porównaniu do ubiegłego roku). Z tego, 86 proc. czasu (czyli 2 godziny i 19 minut) spędzają na korzystanie z aplikacji, a pozostałe 14 proc. czasu (czyli 22 minut, o 6 punktów procentowych mniej w porównaniu do ubiegłego roku) na przeglądanie internetu w mobilnych przeglądarkach internetowych.

Dane pochodzą od firmy Flurry, która przeanalizowała wyświetlanie się reklam, które deweloperzy udostępniają w swoich aplikacjach. Firma zebrała dane z okresu od stycznia 2014 do marca 2014 r. i stwierdziła, że „aplikacje, które były uznawane za zwykłe dziwactwo jeszcze kilka lat temu, są teraz liderem na mobile’u”, a przeglądarka internetowa stała sie samotna wśród morza aplikacji.

Jak spędzają czas ze smartfonem użytkownicy Androida i iOS-a

Podobnie jak w roku ubiegłym, gry zajmują pierwsze miejsce z 32 proc. czasu jaki poświęcają im użytkownicy urządzeń mobilnych. Aplikacje społecznościowe i komunikatory zwiększyły swój udział z 24 proc. do 28 proc., aplikacje rozrywkowe i użytkowe utrzymuje swoje pozycje na poziomie 8 proc., podczas gdy aplikacje z kategorii produktywność zwiększyły swój udział dwukrotnie z  2 do 4 proc.


Warto podkreślić, że udział Facebooka nieznacznie spadł z 18 do 17 proc. Niemniej jednak, Facebook nadal pochłania lwią część czasu użytkowników w USA. Flurry twierdzi, że pozycja ta jeszcze bardziej sie umocni po przejęciu komunikatora WhatsApp.

W tym roku, Flurry wybuchła wydzielił kanał YouTube oddzielnie, pokazując, że posiada aż o 50 proc. kategorii rozrywki, czyli 4 proc.

„Jest jeszcze zbyt wcześnie, aby przewidzieć jak będzie wyglądał rozkład czasu w 2014 r. Ale jedno jest pewne – aplikacje wygrywają, a udział internetowych przeglądarek mobilnych będzie spadał.” Jeśli ta tendencja się sprawdzi, możemy spodziewać się wiele więcej ugryzień tego tortu przez takie firmy technologiczne wielkości Facebooka czy Google’a.

źródło: The NextWeb Emil Protaliński, Flurry

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj