Digitalizacja rynku stała się faktem, a co za tym idzie zrodziła się nowa kategoria konsumenta – konsument digitalny. Kim jest? Jak kupuje? Gdzie i jakie urządzenia mobilne wykorzystuje do zakupów – zobaczcie raport z badania konsumenckiego ShoppingShow.
ShoppingShow to autorskie badania obserwacyjne oraz diagnozujące rynek Retail&Fashion, w którym organizatorzy próbują przełamywać konwencję w kategorii i nadać ShoppingShow ekspresyjnego wydźwięku. Każda edycja odbywa się przy udziale różnych grup zainteresowanych poruszaną tematyką, dlatego badanie składa się z kilku warstw poznawczych: licznych wywiadów z przedstawicielami rynku retailowego i fashion w Polsce, obserwacji niejawnych oraz jawnych (badania jakościowe zwyczajów zakupowych), a przede wszystkim konfrontacji stereotypów konsumenckich z rzeczywistością, czyli paneli roboczych z decydentami branży Retail&Fashion.
Sytuacje, w których używamy smartfona
Jesteśmy u progu daleko idących zmian w zachowaniach i oczekiwaniach klientów, które zapoczątkowała era smartfonów i tabletów. Konsumenci wyposażeni w dające nieograniczone możliwości urządzenia mobilne, stają się coraz bardziej świadomi, a co za tym idzie wymagający. Konsumenci stali się także bardziej dojrzali i odporni na powielane rokrocznie schematy marketingowe wielu firm. Kupują wtedy, kiedy chcą i poszukują tego, czego pragną najbardziej. Nie zadowalają się byle jaką promocją. Potrafią sami sobie sprawdzić, gdzie będzie im się opłacać najbardziej kupować. Cenocentryczne podejście nie odgrywa jednak najistotniejszej roli w decyzjach zakupowych. Nadal większość z nas kieruje się emocjami, a te najlepiej stymulują firmy, które rozumieją zmieniający się świat sprzedaży i wdrażają takie rozwiązania, które czynią zakupy jeszcze bardziej komfortowymi i wygodnymi.
Użytkownik smartfona z bliska (wiek, wykształcenie, miejsce zamieszkania)
III edycja ShoppingShow, to początek stałej obserwacji zmian rynkowych i wszystkich związanych z nimi zjawisk. Tym razem zostaną prześwietlone zwyczaje zakupowe polskich konsumentów online, ich preferencje, oczekiwania, nawyki i doświadczenia podczas zakupów w sieci oraz korzystania z aplikacji mobilnych. Znajdzie się tu charakterystyka rynku w dobie technologicznego przyspieszenia, czyli integracja sprzedaży online z offline (m-commerce / e-commerce) oraz wiele cennych informacji o tym, jak zmieniać się będzie branża fashion&retail pod wpływem technologii.
Korzystanie z tabletu w latach 2012-2013 w Polsce
Zależy nam na tym, aby badanie ShoppingShow skłaniało do dyskusji, łamało rynkowe tabu oraz pozwalało w bardzo przystępny sposób reinterpretować realia rynkowe zarówno przez konsumentów, jak i zarządzających sieciami retailowymi. Chcemy mówić językiem JAK zastosować tę zebraną wiedzę w praktyce. Chcemy iść nieco dalej, aniżeli pozostać przy wnioskach. Szukamy prawdy i rzeczywistych zachowań, upodobań oraz zwyczajów zakupowych, a nie deklaracji.To daje solidniejsze podstawy do zastosowania wyników badań w praktyce. – komentuje pomysłodawca i twórca badań, Marcin Gieracz.
Nowy model zakupów
W pierwszej kolejności publikujemy przewodnik po raportach z Polski i ze świata, obrazujących digitalizację rynku. Nasz przewodnik składa się z kilkudziesięciu zestawień, danych i faktów, co pozwala jeszcze bardziej wzmocnić przekonanie, że zmiany w e-handlu zaczynają bardzo mocno wpływać i ingerować w zwyczaje zakupowe konsumentów. Dlatego chcemy, aby całe badanie nie tylko dostarczało nowej wiedzy, ale tez było motywacją oraz inspiracją do digitalnego, prorynkowego działania.
Liczba sprzedanych tabletów w Polsce (w latach 2010-2013)
Digitalizacja rynku stała się faktem i dzieje się na naszych oczach.
Pobierz pełny raport: Konsument Digitalny a wirtualna rzeczywistość. Przewodnik po raportach o digitalizacji rynku. (PDF, 15 MB, 50 str.)
źródło: informacja prasowa