Platforma Crittercism opublikowała raport Mobile Experience Benchmark 2014, który ustala standardy dla realizacji aplikacji mobilnych, systemów operacyjnych i urządzeń na całym świecie.
Do przygotowania tego raportu zebrano dane od 1 miliarda aktywnych użytkowników w ciągu jednego miesiąca, którzy korzystają dziesiątek tysięcy aplikacji monitorowanych przez Crittercism. W przeliczeniu ponad 3 miliardy zdarzeń w ciągu jednego dnia.
Celem raportu jest pomoc dla twórców aplikacji mobilnych w takich kwestiach jak:
- Jak moja aplikacja działa w porównaniu do innych aplikacji w mojej branży?
- Jakich są czasy reakcji oraz awarie aplikacji na systemach mobilnych iOS i Android?
- Jaki wpływ na działanie aplikacji ma położenie geograficzne?
- Jakich opóźnień lub wskaźników błędów należy oczekiwać od usług pracujących w chmurze?
- Jaki wpływ na działanie aplikacji mobilnych mają popularne strony i usługi internetowe?
Raport Mobile Experience Benchmark 2014 pomoże w części odpowiedzieć na powyższe pytania. Raport zaczyna się od wyjaśnienia dlaczego trudno jest stworzyć w pełni niezawodną i stabilną aplikację. W skrócie, niesamowita złożoność ekosystemu mobilnego, wiele wersji mobilnych systemów operacyjnych, urządzeń mobilnych, smartfonów, tabletów, nośników aplikacji i zależności od innych usług prowadzi do ponad stu milionów kombinacji. Ta złożoność powoduje, że trudno jest przetestować sytuację każdego użytkownika i zoptymalizować wydajność aplikacji w każdym przypadku.
Dane z raportu wskazują między innymi, że aplikacja musi w 99 proc. czasu użytkowania działać bez zawieszania się, aby być konkurencyjnym na rynku aplikacji.
Pełny raport pobierzecie tutaj: Mobile Experience Benchmark 2014
Uzupełnieniem raportu jest infografika ilustrująca najważniejsze wnioski z raportu. Zachęcam do pobrania pełnej wersji badania, aby zobaczyć bardziej szczegółowe dane branżowe dotyczące aplikacji mobilnych, systemów mobilnych, zróżnicowania terytorialnego i standardów, tak aby zrozumieć jak duże znaczenie ma wydajność aplikacji mobilnej.

Mam nadzieję, że część z tych informacji będzie przydatnych szczególnie dla twórców aplikacji mobilnych.
źródło: Crittercism