Aplikacja Miners’ Route przygotowana przez GoldenSubmarine dla Kopalni Soli „Wieliczka” otrzymała tytuł the FWA Mobile Of The Day.
FWA Mobile Of The Day, przyznane 5 stycznia 2014 r., to już czwarte tego typu wyróżnienie dla agencji, w tym drugie dla aplikacji stworzonej na potrzeby wielickiej kopalni.
Nowa aplikacja Miners’ Route została stworzona, aby dać turystom przedsmak przygody, jaka czeka ich podczas prawdziwej wędrówki po Trasie górniczej, nowatorskim szlaku Kopalni Soli „Wieliczka”. To innowacyjna aplikacja, którą można uruchomić na stacjonarnym komputerze, urządzeniu mobilnym jak i na obu sprzętach jednocześnie. A następnie, nie ruszając się z domu, doświadczyć niezwykłego klimatu solnych podziemi.
Podczas poszukiwania koncepcji, która pozwoli na rozbudzenie jeszcze większego zainteresowania Trasą górniczą, agencja wpadliśmy na nowatorskie połączenie urządzenia mobilnego z komputerem. Wędrując po ekranie monitora, użytkownik jest proszony o wykonanie aktywności na telefonie czy tablecie. Wszystko dzięki systemowi QR kodów, które pozwalają na łatwe zsynchronizowanie urządzeń. – mówi Karolina Gruca, senior account manager w GoldenSubmarine.
Pierwsza aplikacja „Salt Mine” i „Wieliczka mine” cieszy się bardzo dużą popularnością wśród użytkowników urządzeń mobilnych. Co więcej, zdobyła także wyróżnienie the FWA Mobile Of The Day, nagrodę MIXX Award 2012 oraz Mobile Trends Awards 2012. Dlatego bardzo ochoczo podeszliśmy do projektu kolejnej aplikacji dla Kopalni Soli „Wieliczka”. – dodaje Gruca.
O grze Miners’ Route
Na czym dokładnie polega gra? Komora po komorze użytkownik poznaje sekrety górniczego rzemiosła mierząc poziom stężenia metanu, odwadniając rząpie czy właściwie przygotowując przodek strzałowy. W ostatnim zadaniu może nawet ociosać solny kryształ i opublikować go na Facebooku. Na zakończenie całej przygody użytkownik otrzymuje certyfikat potwierdzający zdobycie pierwszych szlifów w zawodzie górnika. Każde z wykonywanych zadań posiada dwa aspekty: edukacyjny oraz rozrywkowy. Pojawiające się eduscreeny prezentują pełną wiedzę na temat wykonywanej aktywności.
Aplikacja jest w pełni udźwiękowiona – użytkownikowi na każdym kroku towarzyszy głos lektora, jak również podkład muzyczny oraz rozmaite, klimatyczne pogłosy jak szum wody, skrzypienie drewna, odgłosy kroków. Potęgują one dodatkowo wrażenie „bycia” w kopalni.
Aplikację pobierzecie za darmo z App Store’a i sklepu Google Play, klikając na poniższe przyciski.
Aby zagrać w wersją gry łączącej komputer z urządzeniem mobilnym należy odwiedzić ciemną stronę serwisu kopalnia.pl
*FWA (Favourite Website Award) – od 2000 roku wyróżnia najlepsze interaktywne projekty na świecie.
GoldenSubmarine jest pierwszą agencją marketingu interaktywnego. Strategiczne myślenie o marce zgodne jest z autorską koncepcją marketingu 360interactive. W połączeniu z wieloletnim doświadczeniem, GoldenSubmarine oferuje swoim klientom skuteczne rozwiązania, które przekładają się na sukcesy podejmowanych działań. Do tej pory przekonały się o tym między innymi takie marki, jak: Agata Meble, Asseco Business Solutions, Audi, Avon, BNP Paribas Polska, FRoSTA, ING Bank Śląski, Media Markt, MK Cafe, Saturn Polska, PKN Orlen, Skoda Auto Polska, Sphinx Restauracje,Warbud.