Zobaczcie OLBRZYMIĄ infografikę: Rynek mobile 2013 – o mobilnych urządzeniach, platformach, użytkownikach, biznesie, handlu i reklamie, przygotowaną przez SuperMonitoring i AF Studio.
Najważniejsze liczby i fakty podsumowujące rynek mobile 2013:
- Pod koniec 2013 roku na świecie będzie więcej urządzeń mobilnych niż ludzi.
- Średni wiek dla pierwszego telefonu komórkowego to obecnie 13 lat.
- Ponad 2 miliardy urządzeń mobilnych zostaną dostarczone w tym roku.
- 50% mobilnych użytkowników wykorzystuje urządzenia mobilne jako ich główny lub jedyny sposób dostępu do sieci.
- Przeciętny użytkownik w ciągu 30 dni korzysta z 6,5 aplikacji mobilnych.
- 80% czasu spędzanego z urządzeniem mobilnym poświęcane jest na korzystanie z aplikacji.
- Popularność Internetu mobilnego rośnie 8x szybciej niż popularność internetu w latach 90′ i na początku lat 2000.
- Ponad 1,2 miliarda ludzi korzysta z Internetu za pomocą urządzeń mobilnych.
- Globalny ruch internetowy stanowi już 15% całości transferu w Internecie.
- 28,85% wiadomości e-mail jest odczytywane na telefonach komórkowych a 10,16% na tabletach.
- Wyszukiwanie mobilne stanowi jedną czwartą wszystkich wyszukań.
- 1 na 3 mobilne wyszukania ma kontekst lokalny. W przypadku wyszukań stacjonarnych jest to 1 na 5 wyszukań.
- 51% mobilnego ruchu internetowego jest generowane przez mobilne video.
- 60% użytkowników korzysta z Twittera za pomocą urządzeń mobilnych.
- 80% właścicieli smartfonów oraz 81% posiadaczy tabletów korzysta ze swoich urządzeń przed telewizorem.
- 44% użytkowników telefonów komórkowych spało mając swój telefon przy sobie, żeby nie przeoczyć powiadomienia.
- 80% użytkowników planuje skorzystać z mobilnych zakupów on-line w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
- 57% użytkowników nie zarekomendowałoby biznesu posiadającego słabo zaprojektowaną mobilną stronę internetową.
- Nie posiadanie strony zoptymalizowanej pod mobile jest jak zamykanie sklepu na 1 dzień w każdym tygodniu.
- 41% osób wykorzystało urządzenie mobilne do wyszukania produktu online po zobaczeniu go w programie TV lub reklamie.
- Znajdując się w sklepie 36% kupujących szuka innych lokalizacji sklepów danej sieci za pomocą urządzeń mobilnych.
- 52% użytkowników tabletów woli używać do zakupów tabletu niż komputera stacjonarnego lub laptopa.
- 72% właścicieli tabletów dokonuje zakupów za pomocą swoich urządzeń co najmniej raz w tygodniu.
- Posiadacze tabletów wydają 50% więcej niż użytkownicy komputerów stacjonarnych i laptopów.
- Użytkownicy tabletów są 3 razy bardziej skłonni do zakupu niż użytkownicy smartfonów.
- Mobilny PayPal w 2012 roku obsłużył płatności o wartości blisko 14 miliardów USD.
- Reklama mobilna stanowi 30% przychodów Facebooka.
Infografika Rynek mobile 2013
źródło: SuperMonitoring.pl