Apple znów najbardziej wartościową marką

W najnowszym rankingu Forbesa firma Apple ponownie zajęła 1. miejsce i została uznana najbardziej wartościową marką na świecie.

Pomimo, że wartość akcji Apple’a jest niższa o prawie 200 dolarów niż rok temu, firma jest nadal najcenniejszą marką na świecie według tegorocznego rankingu najwartościowszych marek świata tygodnika Forbes. W rzeczywistości, według magazynu Forbes, marka Apple jest warta niemal dwukrotnie więcej niż jej najbliższy konkurent Microsoft.

W swoim corocznym rankingu „Najbardziej wartościowych marek świata” Forbes wymienia wartość Apple’a na 104 300 000 000 dolarów – to wzrost o 20 proc. od ostatniego roku. Na drugim miejscu znalazł się Microsoft, a na trzecim Coca-Cola spoza branży technologicznej, IBM na czwartym miejscu, Google na piątym, a Samsung na dziewiątym. Zobaczcie TOP 10 najbardziej wartościowych marek, na poniższej tabeli.

 Oto lista 10 najbardziej wartościowych marek na świecie wg tygodnika Forbes:

Najbardziej wartościowe marki według Forbesa

Należy zwrócić uwagę na różnicę ile Apple wydaje na reklamę w porównaniu np. z Samsungiem. Samsung wydaje średnio 149 000 000 dolarów na reklamę na każdy 1 mln dolarów wartości marki. Współczynnik Apple’a to tylko 10 000 000 dolarów do 1 mln wartości. Nokia, która zgodziła się sprzedać swój telefon komórkowy Microsoftowi na początku tego roku, spadła na pozycję nr 72 na liście Forbesa. BlackBerry natomiast nie znalazło się w TOP 100 rankingu.

Firmy na liście 100 najbardziej wartościowych marek Forbesa obejmują 15 krajów i 20 szerokich kategorii branżowych. Marki amerykańskich firm stanowią ponad połowę listy a technologiczne marki to aż 19 pozycji.

Pełną listę 100 najbardziej wartościowych marek na świecie według tygodnika Forbes znajdziecie na stronach: forbes.com/powerful-brands/list

Zobacz także:

Najbardziej innowacyjne firmy w 2013 roku
Apple najcenniejszą marką 2013

źródło: iDownloadblog, Forbes