Wzrost popularności wirtualnej rzeczywistości do 2020 r.

Wirtualna rzeczywistość będzie cieszyła się coraz większa popularnością w ciągu najbliższych pięciu lat.

Wirtualna rzeczywistość ma dopiero przed sobą swoje lata świetności. Niektóre firmy, w tym HTC, Samsung czy Sony zaprezentowały już swoje pierwsze urządzenia (tzw. hełmy do wirtualnej rzeczywistości), a Oculus Facebooka jest już sprzedawany od jakiegoś czasu dla deweloperów.

Należy jednak wziąć pod uwagę, że jeszcze większość osób nigdy nie miało okazji wypróbować urządzeń do wirtualnej rzeczywistości, ba nawet nie widziało ich na własne o czy. Ciężko więc mówić, czy oprócz miłośników nowych technologii, byliby w stanie je kupić.

Według Business Insider Intelligence zainteresowanie urządzeniami do VR bardzo szybko wzrośnie, szczególnie w wykorzystaniu do gier komputerowych. Prognozy mówią, że do 2020 roku zostanie sprzedanych około 26,5 mln sztuk różnego typu zaawansowanych urządzeń wirtualnej rzeczywistości. Począwszy od 2015 roku średnia sprzedaż tego typu urządzeń co roku ma się podwajać przez kolejne 5 lat. Przy tego typu trendzie CAGR (z ang. Compound Annual Growth Rate – średnioroczna stopa wzrostu) wyniosłaby prawie 100 proc.

Wirtualna rzeczywistość 2015-2020 - prognoza sprzedaży

Zobacz także nasze inne wykresy i infografiki w dziale mobiGRAFIKA.

Różnica między wirtualną a rozszerzoną rzeczywistością

Rzeczywistość wirtualna VR (ang. virtual reality) to obraz sztucznej rzeczywistości stworzony przy wykorzystaniu technologii informatycznej. Polega na multimedialnym kreowaniu komputerowej wizji przedmiotów, przestrzeni i zdarzeń. Może on reprezentować zarówno elementy świata realnego (symulacje komputerowe), jak i zupełnie fikcyjnego (gry komputerowe science-fiction).

Rzeczywistość rozszerzona AR (ang. Augmented Reality) to system łączący świat rzeczywisty z generowanym komputerowo. Zazwyczaj wykorzystuje się obraz z kamery, na który nałożona jest generowana w czasie rzeczywistym grafika 3D. Istnieją także zastosowania wspomagające jedynie dźwięk (jak aplikacja RjDj na iPhone).

Na przykład, użytkownik AR może za pomocą półprzeźroczystych okularów obserwować życie toczące się na ulicach miasta jak również elementy wytworzone przez komputer nałożone na rzeczywisty świat.

Zobacz także: „Project Morpheus” – A Virtual Reality System That Expands The World

źródło: Business Insider – Virtual reality is going to grow like crazy over the next five years