Cyfrowy świat w liczbach (październik 2014)

Serwis We Are Social opublikował raport Digital Statshot dotyczący najważniejszych danych statystycznych związanych z internetem i mobile’em na świecie.

Digital Statshot 001

Jakiś czas temu opublikowaliśmy informacje na temat danych statystycznych rynku mobilnego w Europie (Rynek mobilny w Europie w 2014 roku). Wówczas zwróciliśmy uwagę na sytuację w Polsce i jej pozycję na tle innych krajów w Europie i na świecie.

Serwis We Are Social, który cyklicznie publikuje tego typu raporty, opublikował pierwszy skrócony raport z cyklu Digital Statshot. Nowy cykl raportów jest uzupełnieniem głębszej analizy dotyczącej mediów społecznościowych, mobile’a i internetu i stanowi kompendium najważniejszych danych z ponad 100 krajów na całym świecie. Wszystkie raporty analityczne znajdziesz tutaj.

Najważniejsze informacje z raportu Digital Statshot 001 (październik 2014)

Internet

Liczba internautów na świecie zbliża się do 3 000 000 000, i najprawdopodobniej liczba ta zostanie przekroczona jeszcze przed końcem 2014 roku.

Social Media

Popularność social mediów nadal rośnie, jednak największą część tej popularności odnosi się do czatów aplikacji społecznościowych. Sieci społecznościowe wciąż dominują pośród aplikacji mobilnych i internetowych w większości krajów, a Facebook w ciągu pierwszego półrocza 2014 roku nadal odnotowuje skromny wzrost popularności na świecie.

Aktywne korzystanie z Qzone (najpopularniejsza chińska sieć społecznościowa pod względem liczby użytkowników) oraz VKontakte (dominuje jako społeczny ekosystem w Rosji i niektórych sąsiadów), spadło w ciągu ostatnich miesięcy o 1 lub 2 punkty procentowe.

Wykorzystanie social mediów komórkowych szybko rośnie, z wartości prezentowanych przez najważniejsze sieci wynika, że odnotowano wzrost na poziomie prawie 30 mln od ostatnich 6 miesięcy.

Średnio każdego dnia aktywnych jest ok. 725 tysięcy nowych użytkowników sieci społecznościowych na telefonach komórkowych, czyli 8 lub więcej nowych użytkowników na sekundę!

Mobile

Liczba użytkowników mobilnych na świecie (stan na październik 2014)
Liczba użytkowników mobilnych na świecie (stan na październik 2014)

Dane dotyczące mobile’a pochodzą głównie od Ericsson Mobility. Warto zauważyć, że istnieją znaczne różnice pomiędzy danymi przekazanymi przez Ericsson i GSMA Intelligence, zwłaszcza jeśli chodzi o unikalną liczbę użytkowników.

Ericsson raportuje 4,6 mld unikalnych użytkowników mobilnych na świecie, co sugeruje na 63-proc. globalnej penetracji (Ericsson Mobility Report). Raport GSMA wskazuje na 3,6 mld użytkowników na całym świecie, co oznacza globalną penetrację na poziomie 50 procent. (Definitive data and analysis for the mobile industry)

GSMA – Global Mobile Industry (11 października 2014)

GSMA - Global Mobile Industry (stan na 11.10.2014)
GSMA – Global Mobile Industry (stan na 11.10.2014)

Ericsson Mobility Report (czerwiec 2014)

Oba źródła mówią o bardzo imponujących liczbach, ale warto zwrócić uwagę, że różnica pomiędzy liczbą użytkowników wynosi aż 1 mld!

Warto również podkreślić, że statystyki GSMA zmieniły się lekko w dół jeśli chodzi o unikalnych użytkowników mobilnych. Zmiana ta spowodowana jest prawdopodobnie dokładniejszym raportowaniem przez poszczególnych operatorów telefonii komórkowej, i jest mało prawdopodobne, aby odzwierciedlało rzeczywisty spadek liczby unikalnych użytkowników.

Tymczasem liczba aktywnych komórek (czasami nazywane umowami lub subskrypcjami) szybko zbliża się do liczby ogólnej liczby ludzi na świecie. Jednak średnia globalna nadal wskazuje, że na jednego użytkownika mobilnego przypada około 2 aktywnych numerów, czyli w rzeczywistości połowa populacji na świecie nadal nie posiada telefonu komórkowego.

Podsumowanie

Biorąc pod uwagę szybki wzrost użytkowników mobilnych i błyskawiczny przyrost mobilnych aplikacji społecznościowych do wymiany wiadomości, możemy spodziewać się, że największą uwagę w 2015 roku, zarówno użytkownicy jak i marketerzy będą zwracać na tzw. mobile social.

Tak więc, gdziekolwiek jesteś na świecie: jeśli planujecie swoje budżety marketingowe na przyszły rok, upewnijcie się, że macie wystarczający budżet na mobile, a szczególnie na mobilne sieci społecznościowe.

Pełny raport Dital StatShot

[slideshare id=40044942&doc=wearesocial20141009digitalstatshot001-141008202719-conversion-gate01]

źródło: We Are Social – Global Digital Statshot 001 (autor Simon Kemp)