Im większy ekran, tym dłuższe wideo?

Zobacz, jaki wpływ na długość oglądanego wideo ma wielkość ekranu. Nie zawsze na większym ekranie oglądamy dłuższe materiały wideo.

Każdy, kto kiedykolwiek próbował obejrzeć cały film na smartfonie prawdopodobnie zgodzi się ze mną, że to nie jest najlepszy sposób, aby zobaczyć najnowszy hit kinowy.

Z drugiej strony, smartfon sprawdza się bardzo dobrze podczas oglądania zabawnych klipów z YouTube’a, na przykład podczas podróży z pracy do domu. Wniosek: różne urządzenia są przystosowane do różnych typów wideo.

Badania przeprowadzone ostatnio przez Ooyala potwierdzają, że podczas gdy tylko 49% czasu spędzanego na oglądanie wideo na smartfonach poświęcamy filmom online dłuższym niż 10 minut, to jak łatwo się domyślić odsetek ten jest największy na telewizorach – powyżej 80%.

Co ciekawe, zasada nie jest tak prosta jak mogłoby się wydawać, że „im większy ekran, tym oglądamy dłuższe treści wideo”. Tablety, które zazwyczaj mają mniejsze ekrany niż komputery stacjonarne, odnotowują większy procent oglądanych filmów online, dłuższych niż 10 minut.

Poniższy wykres pokazuje, jak wielkość ekranu różnych typów urządzeń ma wpływ na długość oglądanego przez nas wideo online.

Im większy ekran, tym dłuższe wideo?

Wielkość ekranu, a długość wideo online
Wielkość ekranu, a długość wideo online

źródło: Statista – The Larger the Screen the Longer the Content?, Oooyala – Ooyala’s Global Video Index sees soaring mobile viewing, a hot topic at IBC